OS-guldmedaljören Jonna Sundling har efter senaste framgångarna under OS i Peking och en lyckad världscupssäsong bakom sig nu valt att även satsa på sitt eget varumärke. Med hjälp av Håkanson United vill Jonna utveckla sina företagssamarbeten och maximera både skidåkningen och möjligheten att påverka.
– Mina framgångar har gett mig en plattform och möjlighet att använda min röst till att göra skillnad och det vill jag ta vara på!
Efter en mycket väl genomförd sprintsäsong, med både OS-guld, -silver och -brons i ryggen, laddar Jonna Sundling upp inför kommande säsong. Som en del av uppladdningen har Jonna inlett ett samarbete med Håkanson United som är ledande inom företagssamarbeten för sport och underhållning. Håkanson United jobbar sedan flera år tillsammans med längdskidåkerskan Charlotte Kalla och skidskyttesystrarna Elvira och Hanna Öberg.
– Jag har alltid sett upp till Charlotte och hon har absolut bidragit till att jag är där jag är idag, så jag känner mig väldigt trygg med att bli en del av teamet på Håkanson United. För mig är skidåkningen min högsta prioritet och att utveckla både karriären på skidorna och mitt personliga varumärke ser jag går hand i hand. Håkanson United har ett väldigt modernt synsätt som kommer gynna både mitt varumärke och skapa långsiktigt värde för mina samarbetspartners, säger Jonna Sundling.
En viktig del för Jonna när det kommer till samarbeten är att jobba med företag och varumärken som hon kan stå bakom och som känns bra i magen att vara en del av. Det bör också vara företag som delar hennes värderingar och passion för liknande frågor. Jonna fortsätter:
– Mina framgångar och prestationer har gett mig en plattform och möjlighet att faktiskt använda min röst till att göra skillnad och det vill jag ta vara på. Jag bryr mig mycket om andra och brinner för hälsa, särskilt psykisk hälsa, men också för kost och klimatet. Och jag älskar att baka!
Håkanson United är ett team med bred kompetens inom kommunikation, varumärkesstrategi, konceptutveckling och framförallt en lång bakgrund inom sport och sponsring. Det medför en stor förståelse för atleterna, men också för företagen då man har en lång erfarenhet av att jobba åt företag inom det här området.
– Sponsring av idrottsprofiler har länge gjorts på ett ganska traditionellt sätt, men i och med utvecklingen av influencer marketing finns en enorm potential för samarbeten med profiler. Genom att para ihop våra sportprofilers riktiga fans och stora förtroende hos följarna, med innehållssatsningar, sociala medier, PR och starka koncept för samarbetet kan vi erbjuda något nytt som varit eftersatt i sportprofilmarknaden. På så sätt stärker vi både profilernas varumärke och värdet för samarbetspartners, säger Olle Håkanson, manager och partner på Håkanson United.
Kontaktperson: Olle Håkanson, partner Håkanson United, 070-444 35 47