The Fan’s Press Conference

Norrlands Guld var partner till Svenska fotbollslandslagets supporterklubb i flera år men ville nu fördjupa kontakten med supportrarna. Målet var att berömma alla landslagsfans och erbjuda dem en ännu mer underhållande upplevelse runt matcherna. Konceptet belönades med det svenska priset Gyllene Hjulet.

Inför EM 2014 bjöd därför Norrlands Guld på två aktiviteter bara för fansen – Fansens Presskonferens och Fansens Match. Fansens presskonferens arrangerades tillsammans med landslagsspelaren Marcus Allbäck och komikern Soran Ismail. Presskonferensen, precis som det låter, var endast för “die hard fans”. Det gav dem en chans att äntligen få ställa frågorna som de ville ha svar på – en möjlighet som aldrig tidigare funnits.

I samma anda hölls Fansens Match i samband med en match mellan Sverige och Wales på Nationalarenan. Norrlands Guld hade 1500 biljetter och fyllde en hel avdelning reserverad just för dessa fans.

Håkanson United utvecklade idé och film, samt projektledde genomförandet.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.