ensv

omoss-1024x368

The United way

Idén bakom Håkanson United är ganska enkel. Vi tror att första steget till att få människor att engagera sig i ett varumärke är att själv sätta sig in vad målgruppen tycker är kul, spännande eller viktigt. Vi tror att det är bättre att försöka skapa en relevant plats för sitt varumärke i kundens värld än tvärt om.

Vår affärsidé är att hjälpa företag att med lönsamhet flytta pengar från traditionell reklam in i engagerande och viktiga områden som sport, musik och samhällsnytta.

Vi levererar bland annat:
1. Strategier
2. Konceptuella idéer
3. Skräddarsydda partnerskap
4. Aktiveringar med engagerande innehåll i PR, digitalt och event

United Partners

I stora skiften som världen just nu går igenom tror vi inte på att sitta och ”trycka” i sin egen lilla låda utan att istället tänka större, bredare, mer integrerat och utveckla partnerskap med andra.

Därför är vi stora och aktiva ägare i företag som verkar inom strategiskt relevanta områden och som leder utvecklingen inom sin bransch i Sverige och internationellt. Med dessa partnerskap arbetar vi aktivt för att skapa synergier mellan oss själva och våra kunder samt att utveckla massor av idéer och koncept för kunder och anställda.

Eventum

När vi skall göra verklighet av våra idéer eller utveckla nya underhållningskoncept samarbetar vi med vår partner Eventum som vi också är delägare i. De är en event- och kommunikationsbyrå som bygger varumärken genom underhållning som berör och som vi äger ihop med Marie Karlsson (VD) samt Staffan Holm som är Styrelseordförande på Live Nation, världens ledande arrangör inom underhållning. Eventums team har producerat över 300 arrangemang inom event, tv, marknadskommunikation, reklam, internkommunikation, idrott och livekonserter. De hjälper sina och våra kunder att strategiskt kommunicera genom att dra nytta av den kraft som finns inom underhållningsindustrin.
Eventum.se 

Mamma Mia! the Party

Först kom musikalen som hittills setts av 55 miljoner människor i 40 länder och på 16 språk. Sen kom filmen som genererat över 600 miljoner dollar. Nu kommer partyt!

Det är dags för nästa kapitel i framgångssagan Mamma Mia! Håkanson United är genom Eventum med som ägare till bolaget som producerar föreställningen samt ägare till det nya formatet tillsammans med Björn Ulvaeus. Vi är även medproducenter och jobbar aktivt med att knyta en huvudpartner till Mamma Mia! the Party.

Mamma Mia! the Party bygger på den internationella trenden “Immersive entertainment” där publiken är mer delaktiv och interaktiv. Världspremiären sker den 20 januari 2016 på Tyrol, Gröna Lund, som tills dess kommer byggas om till Nikos Taverna på Skopelos. Mamma Mia! the Party riktar sig till allt från företag som vill skapa unika kundupplevelser till privatpersoner som vill ha en oförglömlig kväll.
Mammamiatheparty.com

Telegram Studios

Håkanson Uniteds senaste delägar- och partnerskap är med Sveriges mest kreativa musikbolag Telegram Studios. Vår VD Petter Håkanson sitter också med i Telegrams styrelse.

Telegram Studios är en kreativ hubb inom musik, artister, digitalt, PR och content som både jobbar som konsulter men äger och utvecklar även egna musikrättigheter. Idag jobbar Telegram Studios med artister som Håkan Hellström och labeln Woah Dad.

Genom detta samarbete kommer vi skapa massor av nya idéer och projekt ihop med våra kunder och partners.
Telegramstudios.se

Hyper Island

Vår syn på framväxten av digitala medier är att det leder till väldigt stora och snabba förändringar men också att det är en enorm möjlighet för våra kunder. Vi är därför mycket glada att vara partner och delägare i Hyper Island.

Hyper Island bedriver världsledande utbildning inom digital/interaktiv kommunikation, organisation och ledarskap för studenter och ledande byråer och varumärken över hela världen. Företaget har kontor i Stockholm, Karlskrona, London, Manchester, Singapore och New York.
Hyper Islands studenter är eftertraktade från ledande byråer världen över. Exempel på företag och byråer som jobbar med Hyper Island för att bli mer digitala är Google, Unilever, Aftonbladet, MTV, Time Warner, Adidas, Wieden + Kennedy, DDB, McCann och Ogilvy.

På vår byrå integrerar vi Hyper Islands metodik så mycket vi bara kan. Tex genom att vi internt går årliga utbildningar, jobbar med elevgrupper i våra kundprocesser och på alla andra sätt som det kan komma våra kunder till godo.
HyperIsland.com

Tidigare partnerskap

ABBA THE MUSEUM

Håkanson United var partners till och tillsammans med Eventum delägare i ABBA THE MUSEUM sedan museet slog upp portarna på Djurgården i Stockholm i april 2013.  Museet är en världsunik utställning som bygger på unikt engagerande innehåll i form av ABBAs musik och originalobjekt från bandets medlemmar.
Det är en unik multimedial utställning fylld med musik och originalobjekt exklusivt från bandets medlemmar. En interaktiv upplevelse med den senaste tekniken inom ljud, grafik, multimedia och kommunikation. Utställningen som redan har gjort succé i London, Melbourne, Sydney och i Prag under namnet Abba – The Museum World Tour finns nu också i Stockholm! Det här är varumärkesbyggande underhållning och kommer vara en del av Swedish Music Hall of Fame.

I december 2014 köpte Björn Ulvaeus ABBA-huset på Djurgården innehållande ABBA The Museum och Swedish Music Hall of Fame. Håkanson United är däremot fortfarande delägare i bolaget TX2 som har rättigheterna till ABBA WORLD, den internationella rättigheten till konceptet.
ABBATHEMUSEUM.com

Tunigo

Håkanson United var delägare och partner i musikföretaget Tunigo tills det köptes av Spotify år 2013. Affären var Spotifys första förvärv.

När Spotify lanserade sin nya plattform för applikationer var Tunigo en av de första partners att bli integrerad direkt i spelaren. Tjänsten blev snabbt en av de mest nedladdade applikationerna inom Spotify.

Tunigo fungerar som den perfekta musikrecensenten som är påslagen dygnet runt. Applikation finns tillgänglig på PC, Mac, Iphone och Android. Det är lätt att söka och dela spellistor och upptäcka helt ny musik utifrån specifika intressen. Vidare så kan Tunigo skapa unika kampanjsidor kopplade till varumärken och evenemang.
Tunigo.com

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!